- Bog
En skole i bevægelse : læring, trivsel og sundhed
(2017)
Bud på hvordan man arbejder med læring, trivsel og sundhed sat i forhold til skolen efter skolereformen
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.14613
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Banen kridtes op (Bjarne Bruun Jensen: Deltagelse som forudsætning for læring, trivsel og sundhed. Frank Kjøge Stenholt Hansen: Den åbne skole i praksis) ; Bevægelse, læring, trivsel og sundhed (Jesper von Seelen: Bevægelse i skolen - hvad ved vi? Lise Hostrup Sønnichsen: Børns forskellige roller i skolen og det at være og kunne. Claus Løgstrup Ottesen: Bevægelse integreret i undervisningen. Nyt idrætsfag - nye idrætslærere? / Katrine Bertelsen & Tine Hedegaard Bruun) ; Mad, læring, trivsel og sundhed (Lone Lindegaard Nordin: Skolemad, læring og implementering. Dorte Ruge: LOMA - eksempel på en integreret tilgang til sund skolemad) ; Ulige muligheder for læring, trivsel og sundhed (Anette Schulz: Ulige muligheder for læring, trivsel og sundhed. Inklusion i praksis / Anette Schulz & Ulla Pedersen. Mette Munk: Inklusion og eksklusion i idrætsundervisningen. Karakterstyrker, mindfulness og bevægelse i skolen - en vej til inkluderende læringsmiljøer / Sanne Feldt-Rasmussen, Kristian Rasmussen & Claus Løgstrup Ottesen) ; Samarbejde på tværs af faggrænser og professioner (Cristina Daniela Gulløv: Pædagogen i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning. Ulla Pedersen: Videndeling i hverdagens netværk) ; Evaluering (Monica Carlsson: Trivselsmålinger - et led i evalueringen og kvalitetssikring i skolen. Ulla Pedersen: Story/dialogue - en evaluering med handlekraft)
ISBN
9788750051008
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2017)
Omfang
331 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2018-01-16
Fagbladet folkeskolen online, 2018-01-16Lektørudtalelse
Det er en meget grundig og praksisnær bog, som er oplagt at anvende som grundbog på de pædagogiske uddannelser, da den kommer godt rundt om emnet. Refleksionsspørgsmålene sætter mange overvejelser i gang og rummer megen stof til samtale ikke bare på de pædagogiske uddannelser men også på lærerværelset