- Bog
Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring
(2020)
Inspiration til systematisk arbejde med dialogisk pædagogik, kreativitet og læring inden for uddannelse på alle niveauer
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.12
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Dialogisk pædagogik som deltagende læring / Olga Dysthe, Ingunn Johanne Ness og Preben O. Kirkegaard. Robin Alexander: Dialogisk pædagogik i en post-sandhedsverden. Per Fibæk Laursen: Næste didaktiske revolution bliver dialogisk bliver dialogisk. Rupert Wegerif: Undervisning som åbning, udvidelse og uddybning af dialogisk(e) rum. Ingunn Johanne Ness: Polyfoni og kreative vidensprocesser i klasserummet og i videregående uddannelser. Olga Dysthe: Lærerens betydning og rolle i dialogisk pædagogik : casestudie fra en præstationsorienteret skolevirkelighed. Eugene Matusov: Elever og lærere som autorer i en bakhtinsk kritisk dialog. Dialog + microblogging = flerstemmighed? / Ingvill Rasmussen & Kari Anne Rødnes. Svein Olav Norenes: Hvordan kan IKT-medieret kommunikation og samarbejde være en ressource i mødet mellem det enstemmige og det flerstemmige klasserum?. Praksisrefleksioner om dialogbaseret undervisning og kunst / Nana Bernhardt og Line Esbjørn. Tina Høegh: Lytning : mere end den halve dialog. Hanne Balsby Thingholm: Didaktiske forståelsesdialoger. Preben Olund Kirkegaard: Dialogisk undervisning - filosofiske og didaktiske perspektiver
ISBN
9788772044323
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2020)
Omfang
386 sider
Forlag
Klim
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer