Meddelelser fra Biblioteket

04.03.19
Sådan får du besked fra biblioteket
Hvis vi kender din e-mail-adresse, vil hovedparten af beskederne fra os, bliver sendt til din mailadresse. For dem der har downloaded vores app "Biblioteket", har vi åbnet op for PUSH-beskeder via Iphone/Ipad og snart også for Android telefoner og -tablets. Du kan downloade "Biblioteket" appen fra Appstore. Endelig har du mulighed for at få enkelte beskeder via SMS. Regninger bliver sendt til din digitale postkasse/e-boks.
 
 Du får følgende meddelelser på e-mail:
  • Reserveringsmeddelelser
  • Påmindelser 3 dage før lånetiden udløber
  • Hjemkaldelser ca. 18 dage efter lånetidens udløb
  • Materiale kan ikke skaffes
  • Reservering udløber snart
  • Afhentningsfrist for reserveringer udløber snart 
 
Du kan få følgende meddelelser på SMS:
  • Påmindelser 3 dage før lånetiden udløber
 
Du får følgende meddelelser via appen ”Biblioteket”
hvis du via din mobiltelefon godkender at vi må sende PUSH beskeder til dig i stedet for SMS:
 
  • Reserveringsmeddelelser
  • Påmindelse 3 dage før lånetiden udløber
  • Husk at aflevere i dag
  • Mellemværende
  • Hjemkaldelser ca. 18 dage efter lånetidens udløb
 
Hvordan registrerer jeg e-mail og mobilnummer?
Hvis du allerede er oprettet som bruger og har en pinkode, kan du logge på www.aakb.dk og registrere dine oplysninger. Klik på "Min konto" i den øverste bjælke, når du er logget ind. Så kommer du til den side, hvor du har adgang til dine personlige oplysninger. Du kan registrere din e-mailadresse og/eller dit mobilnummer under "Brugerprofil".
Du kan til enhver tid ændre både e-mailadresse og mobilnummer. Husk at klikke på Gem, når du har rettet i dine kontaktoplysninger. Det er vigtigt, at du holder din profilside opdateret, så der altid står de aktuelle oplysninger.
Push meddelelser: Kan du slå til og fra i telefonens indstillinger. 
 
Spøgsmål/svar:
 
Kan jeg også stadigvæk få besked pr. brev?
Nej, du kan ikke modtage reserveringsmeddelelser eller hjemkaldelser pr. brev. 
 
Kan jeg forny inden lånetiden udløber?
Når du modtager en påmindelse, er det tid til at aflevere og der vil som regel være tre dage til lånetiden udløber. Derfor kan du nå at forny materialerne inden lånetidens udløb. Normalt kan lånetiden forlænges, hvis materialerne ikke er bestilt af andre, dog maksimalt 3 gange og tidligst 7 dage før lånetiden udløber.
 
Kan jeg vælge kun at få besked om reserveringer?
Når du er tilmeldt med e-mail eller push besked fra appen, vil du modtage alle beskeder digitalt.
 
Hvorfor har jeg ikke modtaget en påmindelse?
Oftest skyldes det, at din mobil har været slukket i længere tid, f.eks. under ferie,  eller at din mail-indbakke er fyldt. Påmindelser pr. mail, push eller SMS er en ekstra service, som skal hjælpe dig til at huske at aflevere. Det er stadigvæk dit eget ansvar at aflevere til tiden, selvom påmindelserne evt. ikke når frem.

Hvorfor modtager jeg ikke e-mails fra biblioteket?
Enkelte lånere kan ikke modtage beskeder på e-mail fra biblioteket. Det er en følge af nye, højere krav til IT-sikkerhedLæs mere her.
 
Hvordan framelder jeg mig igen?
E-mail:
Hvis du ikke ønsker at modtage elektroniske meddelelser længere, skal du slette din e-mail på profilsiden. 
SMS:
Hvis du ikke ønsker at modtage påmindelser på SMS længere, skal du slette dit mobilnummer på profilsiden.
Push-besked:
Hvis du ikke ønsker at modtage push beskeder fra appen ”Biblioteket” kan du slå det fra under indstillinger på telefonen.
 
Hvorfor modtager jeg ikke mails fra biblioteket?
Læs mere her
 
 
 
 
Tags