Gaming - når biblioteket spiller med

Gennem udviklingsprojektet "Gaming - når biblioteket spiller med" har Hovedbiblioteket arbejdet med spilmediet og spilkultur.

 

 

 

Gaming - når biblioteket spiller (2010-2012) med er et udviklingsprojekt om computerspil og spilkultur. 

Projektet har undersøgt, hvordan biblioteket kan formidle og synliggøre spil og spilkultur – både i dag og fremover i Multimediehuset.

Det er sket ud fra 4 formål:

 

1) at levendegøre spil og spilkultur i biblioteksregi

2) at sætte spilmediet ind i en sammenhæng

3) at udvide opfattelsen af, hvad spil er

4) at bringe bibliotekets spilformidling også uden for bibliotekets sædvanlige rum

I samarbejde med Århus Stiftstidende og aarhusianske first movers indenfor spilfeltet har vi testet og afprøvet formidling af spil og spilkultur til byens borgere gennem workshops, netværksrækker, foredrag, artikler, blogs, konkurrencer og anbefalinger. Formidlingen af spilmediet og –kulturen blev derfor undersøgt både som fysiske arrangementer i biblioteksrummet og som digital og trykt form i avisen og på nettets spilfora.

Se eksempler på projektets arbejde her på siden eller på vores Facebook.

http://www.facebook.com/Gaminghovedbiblioteket

"Gaming- når biblioteket spiller med" er støttet af Kulturstyrelsen.