- Bog
Mulighedernes didaktik
(2022)
Interessant bog, der pointerer at forandringer er lig med muligheder og at entreprenørskabsundervisning har til formål at skabe de relevante læringsrum. Bogen henvender sig til undervisere på et bredt spektrum af uddannelser
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.101
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Teoretiske syn på mulighedernes didaktik (Hvad er underviserens rolle, når alt er muligt i et læringsrum? : underviserroller i og på spil i entreprenørskabsundervisning ; Umulighedernes didaktik : mod en hybrid tilgang til entreprenørskabsundervisning i professionsuddannelse ; Entreprenørskabsdidaktik : dannelses- og mulighedsorienteret didaktik til grundskolen ; Sensitivitet og fantasi : et bud på dannelsesidealer for "mulighedernes didaktik" ; Hypoteser som et centralt element i mulighedernes didaktik ; Sammenhæng og muligheder i læreruddannelsen : en interviewundersøgelse om entreprenørskab og teknologiforståelse). Praktiske syn på mulighedernes didaktik (Fænomenologiens didaktik : en hermeneutisk fænomenologisk rejse mod nye horisonter ; Det handlende element i entreprenørskabsdidaktik ; Emotionel og entreprenant didaktik i bæredygtige designuddannelser ; Pædagogisk nudging af professionsidentitet gennem design games ; Udvikling af egen undervisningspraksis gennem hypotesebaseret didaktik ; Nye mulighedsrum skaber faglig stolthed ; Entreprenørskabsdidaktik og mulighedsbevidsthed med uddannelse og job)
ISBN
9788772164854
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2022)
Omfang
294 sider
Forlag
Frydenlund
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Bogen er interessant ikke mindst fordi den rammer så bredt indenfor undervisning og uddannelse. Bogen er velskrevet og meget nem at navigere i, da der er mange afsnitsinddelinger. Her er der virkelig mulighed for at blive inspireret på allerbedste vis ligesom der er mulighed for gode kollegiale diskussioner