Indsigt i de tematikker og metoder, man skal kende til for at kunne levere god rådgivning over telefonen. For professionshøjskoler og efteruddannelse af rådgivere samt til brug på alle arbejdspladser, der tilbyder rådgivning, afklaring og støtte over telefonen
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
38.4
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Hvad er telefonrådgivning? (Det særlige ved telefonrådgivning ; Typer af rådgivningssamtaler ; Relationen mellem telefonrådgiver og bruger) ; Samtalens forløb og fokus (Faser i samtalen ; Videnskabsteoretiske ståsteder ; Metoder i telefonrådgivning) ; Rammerne omkring rådgiveren (Når rådgiverne påvirkes af samtalerne ; At skabe trivsel blandt rådgiverne ; Værdier, etiske dilemmaer og juridiske forpligtelser ; Kvalitet i rådgivning)
ISBN
9788750058960
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2022)
Omfang
227 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer