Serie
Didaktik ;
Bogen gør op med det statiske kulturbegreb og kommer med bud på, hvordan der skabes en udviklende og ligesindet læring. Til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne, og den er også relevant for studerende
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.12
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Teori (Det interkulturelle i undervisningen - i et didaktisk perspektiv ; Kulturmøder og interkulturel didaktik i gymnasiet ; Læseplaner og lærerens refleksion over undervisningens indhold) ; Praksis (Introduktion til undervisningsforløb ; Skolen som ramme for socialisering og integration - i Danmark og i Bosnien ; Familien i interkulturel belysning - et undervisningseksempel ; Interkulturel kommunikation og corporate social responsibility ; Etik og religiøs & sekulær argumentation ; Udlandsrejser og internationalt samarbejde ; Introduktion til skoleportrætter ; Duborg-skolen ; Københavns Åbne Gymnasium)
ISBN
9788772161242
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2020)
Omfang
183 sider
Forlag
Frydenlund
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Bogen er velskrevet og meget overskuelig, og den er klar i sit budskab, at interkulturel pædagogik er en særlig optik, der bør anlægges i alle skolens fag. Det er en god idé med en inddeling i en teoretisk og en konkret del - analyserne af undervisningsforløbene er vigtige og gode, og det er spændende at læse om to konkrete skoler, der arbejder med et interkulturelt afsæt