- Bog
#FV19 : politisk kommunikation på de digitale medier
(2020)
Serie
Belysning af hvordan den digitale valgkamp udfoldede sig under folketingsvalget 2019. Emnerne behandles med en kombination af empiri, metodiske greb og teoretiske perspektiver fra valgkampen hentet fra krydsfeltet mellem digital og politisk kommunikation. Henvender sig til studerende, kommunikatører, forskere og politikere med interesse for politisk kommunikation på digitale medier
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Findes i
1904-271X
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
32.08
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Politisk kommunikation på digitale medier / Ib T. Gulbrandsen og Sine N. Just. Cirkulering (Jakob Linaa Jensen: Internettet er blevet det normale : borgernes digitale deltagelse i folketingsvalget 2019. En ny dagsorden? : valgkampen 2019 i nyhedsmedierne / Mark Blach-Ørsten ... et al.). Intensivering (Sander Andreas Schwartz: Medialisering og partiledernes kommunikation på Facebook i løbet af FV19. Kate Kartveit: Partiernes valgvideoer under luppen. FV19 som klimamomentum? : politiske aktørers brug af Twitter / Julie Uldam og Tina Askanius. Lisbeth Thorlacius: Instagram og folketingsvalg : Lars Løkke Rasmussens visuelle personliggørelse). Polarisering (Fake eller partisk? : hyperpartiske onlinemedier i den danske valgkamp 2019 / Eva Mayerhöffer og Sander Andreas Schwartz. Emil Husted: Populisme i valgkampen : tre partiers forsøg på at anråbe 'folket' via Facebook. Sanne Vergod Knudsen: Tab og spin med samme sind : framing og re-framing af valgnederlag)
ISBN
9788759336250
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2020)
Omfang
288 sider
Forlag
Samfundslitteratur
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer