Gennemgang af hvordan digital læring kan supplere den traditionelle læring. Giver indblik i muligheder og barrierer i forbindelse med digital læring og præsenterer konkrete metoder til design af digitale læringsforløb. Med cases
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
60.132
Beskrivelse
Indhold: Digital læring - muligheder og barrierer (Blended learning ; Den digitale facilitator ; Barrierer for læring ; Målgruppens behov og kompetencer ; Organisatorisk forankring) ; Digitalt læringsdesign i praksis (Design et effektivt læringsforløb ; E-learning ; Virtuel læring ; Social læring på digitale platforme ; Nye tendenser inden for læringsteknologi)
ISBN
9788750051374
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2017)
Omfang
151 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
alment niveaufagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Noter / Historielærerforeningen for Gymnasiet og HF, Nr. 216 (2018)
Noter / Historielærerforeningen for Gymnasiet og HF, Nr. 216 (2018)Lektørudtalelse
Dette er en inspirerende og vigtig bog, da den forholder sig til den problemstilling, der siger at kun 30% af de forandringsprojekter der sættes i værk får succes. Lederens rolle som facilitator er helt afgørende for at sikre den organisatoriske forankring - og jo mere den lærende selv kan blive involveret, jo bedre hænger det fast. Bogen pointerer at variationen mellem læsning/forelæsning, e-learning og erfaringsbaseret læring er vigtig