Argumenterer for vigtigheden af digital etik og ansvarlighed i fremtidens forretningsmodel. Bogen giver også et sprog til at tale om digital etik og konkrete reskaber til at forbedre virksomhedens digitale løsninger. Henvender sig til alle, der designer, udvikler, programmerer og projektleder digitale løsninger, men kan også læses af alment interesserede i mulighederne og faldgruberne inden for digitalt design
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
19.61
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: Hvad er digital designetik? (Det etiske kaninhul ; Gamle mænd i hvide togaer ; Det er ikke geværet der dræber ; Etikken i interfacet) ; Hvordan bliver du en etisk designer? (Etisk bootcamp ; Kom ud af boblen : opvarmningsøvelser ; Nye perspektiver ; Etisk diagnose ; Etiske løsninger) ; Hvordan bliver etik organisatorisk og finansielt bæredygtig? (Den etiske organisation ; The business of business is not just business ; Sæt mennesket i centrum)
ISBN
9788750061106
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2022)
Omfang
238 sider
Forlag
Akademisk
Målgruppe
fagligt niveaualment niveauvoksenmaterialer