Om begrebet læringsglemsel, nemlig at vi lærer mest, når vi glemmer, at vi rent faktisk er ved at lære noget. Om undervisning af børn og unge helt fra vuggestuen til universitetet
Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
ill
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.01
Bidragsydere
Beskrivelse
Indhold: At lære i klarhed og tåge ; Svækkelse af læringsbegrebet ; Læring og læringsglemsel : baggrund, historie og lidt teori ; Læringsglemsel og den metakognitive position ; Læringsglemsel i vuggestuen, i dagplejen og i børnehaven ; Læringsglemsel i skolen ; Læringsglemsel i de unge år ; Læringsglemsel på universitet
ISBN
9788772040134
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2018)
Omfang
188 sider
Forlag
Klim
Målgruppe
fagligt niveaualment niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2018-10-24
Fagbladet folkeskolen online, 2018-10-24Litteratursiden.dk online, 2018-11-08
Litteratursiden.dk online, 2018-11-08Uddannelsesnyt online, Årg. 29, nr. 4 (2018)
Uddannelsesnyt online, Årg. 29, nr. 4 (2018)P online, 2019-01-21
P online, 2019-01-21Dansk pædagogisk tidsskrift, 2019, nr. 2
Peripeti online, 2019-01-05
Peripeti online, 2019-01-05Lektørudtalelse
Det er en yderst relevant udgivelse, som rammer godt ned i de aktuelle debatter i undervisningsverdenen om undervisning, læringsmål og dannelse. Bogen formår både at sætte spørgsmålstegn ved nutidens didaktikbegreber samt sætte tanker og overvejelser i gang hos undervisere om egen undervisningspraksis
Anmeldelse af: Læringsglemsel
Bogen om undervisning af børn og unge fra vuggestuen til universitetet er et meget seriøst opgør med tidens tendens til at måle og skematisere al læring. Psykologiprofessoren og viceinstitutlederen fr...
Læs mere på Litteratursiden