Henter beholdningsoplysninger
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
2 cd'er, 1 tekst- og kommentarbilag
Sprog
latin
Genre
kor
Emnetal
78.652
Bidragsydere
Beskrivelse
Live-optagelse, Teatro alla Scala, Milano, Italien 27.-28. august 2012
Forlag
Decca Music Group
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Fono Forum, 2013 Oktober
"Doch so prächtig sich die Besetzung liest, so richtig packend ist Barenboims neue Interpretation der Totenmesse nicht gelungen ... Eine gut gemachte All-Stars-Besetzung reicht da einfach nicht aus für einen Platz unter den Besten"
Politiken, 2013-09-20
"Et lineup af solister, som er svært at slå, medmindre man går tilbage til Deccas egen gamle referenceindspilning fra 1968, hvor Wiener Filharmonikerne under Georg Solti lyder fantastisk ... Men den nye dreng i klassen hedder Jonas Kaufmann, og hans Ingemisco hos Barenboim mikser kontrolleret angst med uafviselig styrke ... De fire solisters klang blander sig, så det er en nydelse. Barenboim gør med sit sikre musikalske instinkt ikke tingene hverken vanskeligere eller mindre voldsomme, end de bør være"
Politiken, 2013-09-20
The gramophone, 2013 November
"Vurdering: Gramophone choice" - "Despite the presence of the Italian chorus and orchestra - both on committed good form ... this performance, exciting and occasionally thrilling though it is, is not remotely Italian ... It's a 'through-composed' linked-up performance, paced withy a dramatic curve that makes even the punchiest Italian-led ones ... feel like number opera ... The non-Italian soloists are in good fearless voice and aurally well integrated into this concept"
BBC music magazine, 2013 Christmas
"From the slow and solemn opening, Barenboim's interpretative view is grand in conception, with the La Scala performers offering him sufficient depth and richness of tone ... The four soloists form a quartet finely balanced in vocal weight and proficiency ... Though it doesn't outdo Antonio Pappano's recent recording, this is an impressive account"
Klassisk, 2013, nr. 31
"Det er den ekspressive side af værket ... Daniel Barenboim har godt tag i sammen med La Scala-operaens kor og orkester. Den får faktisk ikke for lidt - på udvalgte steder ... Men der er også en anden side af rekviemet. Det er en mere indadvendt, kontemplativ side ... Disse dimensioner får Barenboim også med ... Det perfekte oplæg til fire perfekte sangere ... Det er i disse kammermusikalske passager, at denne indspilning viser, at selvom der efterhånden findes et utal af indspilninger af Verdis Rekviem, så er der stadig nye sider at finde"